معاون علمی ریاست جمهوری: جایزه مصطفی راهی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری شامگاه امروز در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به اینکه مرجعیت جمهوری اسلامی در حوزه علم مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است اظهار داشت: یکی از وجوه این مرجعیت علمی برگزاری جوایز بین‌المللی  مانند جایزه مصطفی است که از سال ۱۳۹۱ تا کنون فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون به ۱۴ دانشمند برتر جهان اسلام جایزه اعطا کرده و مجلات معتبر علمی همچون ساینس از این جایزه به نوبل اسلامی تعبیر کرده است.

وی برگزاری جایزه مصطفی را کار بزرگی دانست که  بیش از ۲هزار دانشمند از بیش از ۱۰۰ کشور را به عنوان کسانی که در تولید علم نافع برای بشر تلاش کرده‌اند  را شناسایی کرده و این امر باعث استانداردسازی علم می‌شود. 

دهقانی شناسایی و نشان دادن توان جمهوری اسلامی در توسعه علم را از دیگر فواید این جایزه عنوان و تصریح کرد: با این رویداد بزرگ سیمای فاخر جمهوری اسلامی در تولید علم نافع بهتر و بیشتر نمایش داده می‌شود. 

معاون علمی فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری ابراز داشت: اتفاقات بین‌المللی پرثمر و مفیدی ذیل رویدادهایی از قبیل جایزه مصطفی اتفاق می‌افتد و ارتباطات میان دانشمندان ایران و جهان اسلام ایجادکننده فرصت‌های همکاری و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشورهای اسلامی خواهد بود‌.

وی ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این دوره جایزه مصطفی اظهار کرد: سیاست راهبردی توسعه علم و فناوری در همه حوزه ها از مهم‌ترین ارکان سیاست گذاری رهبر انقلاب بوده است و نتیجه این سیاست در راستای آموزه های پیامبر درباره اهمیت علم این بوده که ایران را به قدرتی بزرگ تبدیل کرده است.


کارشناس خبرگزاری تحلیل ۰۸ مهر ۱۴۰۲
اشتراک گذاری پست
برچسب‌ها
آرشیو
بیش از 7600 نفر در گروه بهمن مشغول به کارند
معاون منابع انسانی گروه بهمن می گوید: گروه بهمن 7600 نفر نیروی انسانی دارد که 2600 نفر آن طی دو سال گذشته به مجموعه پیوسته‌اند و از زمان خصوصی سازی جذب نیروی انسانی 125 درصد افزایش داشته و توسعه خطوط تولید 8 برابر شده است.