اختصاص رتبه چهار کشوری اشتغالزایی دانش‌آموختگان به دانشگاه علم و هنر یزد
معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به رویکرد این دانشگاه در جهت توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان و اختصاص رتبه چهارم کشوری در این خصوص،، گفت: 91 درصد دانش آموختگان کارشناسی ارشد و 78 درصد دانش آموختگان کارشناسی دانشگاه علم و هنر یزد جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محسن برزگری عصر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های آموزشی و مشاوره دانشگاه علم و هنر در این استان، اظهار کرد: دانشگاه علم و هنر در حال حاضر حدود ۶۵۰۰ دانشجو دارد که در مقاطع تحصیلی دکتر، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مدرس و عضو هیات علمی به صورت تمام وقت، پاره وقت و مدعو با این دانشگاه همکاری دارند، افزود: تلاش در راستای افزایش توانمندسازی دانشجویان با پرورش خلاقیت و نوآوری یکی از اولویت‌های اجرایی این واحد آموزشی است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر استان یزد گفت: امسال با مجوز وزارت علوم تقریبا ۴۰ درصد از واحدهای درسی تخصصی و پایه را تغییر و با هماهنگی فضای کسب و کار و سازمان‌های وابسته براساس نیازهای محیط کسب و کار استان ارائه می‌کنیم.

برزگری با تاکید بر این‌که در دانشگاه علم و هنر فقط به دنبال اشتغال و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان نیست بلکه در راستای خوداشتغالی و کارآفرینی آنها فعالیت می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه این رویکرد باعث شده بسترسازی خوبی در این حوزه صورت گیرد به طوری که در حال حاضر برخی شرکت‌ها در نوبت معرفی دانشجویان و دانش‎آموختگان به آنها قرار دارند.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه به اشاره به اعلام نتایج کنکور در روزهای آتی، گفت: دانشگاه علم و هنر برای دوازدهمین سال متوالی اقدام به مهیا کردن بستری مناسب و اثربخش جهت کمک به مشاوره انتخاب رشته با همکاری اساتید گروه مشاوره و همچنین اساتید مجرب و متعهد استان می‌کند.

وی افزود: دانشگاه با توجه به سوابق چندین ساله خویش توانسته، علاوه بر دانش آموزان استان یزد، داوطلبان کنکور دیگر مناطق را به مرکز مشاوره خویش جذب نموده و مشاوره با حضور مشاوران برجسته و تراز اول استان، داوطلبان به صورت گروهی و انفرادی تحت مشاوره تحصیلی قرار می‌گیرند.


کارشناس خبرگزاری تحلیل ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
اشتراک گذاری پست
برچسب‌ها
آرشیو
دومین رویداد تانا در بجنورد برگزار می‌شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: دومین رویداد تانا صنعت در خراسان‌شمالی به‌منظور ارتقاء سطح نوآوری و فناوری در استان و استفاده از توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در جهت رفع نیازمندی‌های صنایع، با ابتکار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همکاری اداره کل صمت و اجرای پارک علم‌وفناوری استان برگزار می‌شود.