دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و سازمان همکاری شانگ های از شوی رسانه ای تا واقعیت

اوایل خرداد 1401 رسانه های مختلف، خبری را به نقل از روابط عمومی وزارت علوم منتشر کردند که در این خبر افتتاح دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و سازمان همکاری شانگ های به عنوان الگوی موفق و خوب تعاملات بین المللی  و هاب ارتباطی همه پارک ها و شرکتهای دانش بنیان با کشور چین ذکر شد. حال پس از گذشت بیش از 15 ماه از انتشار این خبر و شروع به فعالیت این دفتر بین المللی، بررسی های میدانی تحلیل نشان می دهد که نه شرکتی از کشورمان در فضای 1250 مترمربعی متعلق به ایران در شهر چینگدائو در استان شاندونگ مستقر شده است و نه شرکتی از کشور چین در پارک های علم و فناوری ایران.

طبیعتا برنامه ریزی و تدارک این اقدام به ظاهر موفق و خوب، هزینه های (زمانی - ریالی) زیادی را برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و به خصوص پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تحمیل نموده است که کمترین آن دعوت و حضور مقامات کشوری برای افتتاح این دفتر در تبریز بوده است. 

حال سئوالی که در اذهان فناوران و دانش بنیان های زیست بوم نوآوری طرح می گردد این است که این اقدامات با چه انگیزه ای صورت گرفته و تا به کی شاهد  اقدامات اینگونه در اکوسیستم فناوری کشور خواهیم بود.

<<ماهنامه تحلیل آماده انتشار پاسخ مقامات مسئول در خصوص این خبر می باشد.>>



پایگاه اطلاع رسانی دولت : https://dolat.ir/detail/388154 

 ... به گفته رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این دفتر می‌توانند ضمن ارتباط با شرکت‌های چینی با دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان عضو سازمان همکاری‌های شانگهای نیز ارتباط فناورانه و تجاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرک همکاری شانگهای در فاز اول فضایی به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع در محل این شهرک واقع در شهر چینگدائو در استان شاندونگ، برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در اختیار پارک آذربایجان شرقی قرار داده است و تا پایان سال میلادی جاری یک ساختمان ۴ طبقه را برای این منظور اختصاص خواهد داد.

شرکت‌های چینی هم در صورت تمایل به فعالیت در هرکدام از استان‌های ایران برای استقرار به پارک علم و فناوری آن استان معرفی خواهند شد. ...


دنیای اقتصاد: https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3872496

دنیای‌اقتصاد - تبریز - رعنا نیک‌رفتار : دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری‌‌‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای چین با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و رئیس مرکز همکاری‌‌‌های علمی بین‌المللی این وزارتخانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افتتاح شد. معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و چین، ایجاد این دفتر را الگوی موفق و خوبی دانست و گفت: این مدل همکاری که در آن‌‌‌ یک پارک هاب ارتباطی همه پارک‌‌‌ها و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با یک کشور دیگر باشد را تکثیر خواهیم کرد. علی خیرالدین افزود: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در فعالیت‌های بین‌المللی پیشرو است و به‌‌‌عنوان هاب به نمایندگی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری زمینه فعالیت‌های علمی و تجاری شرکت‌های فناور و دانش‌‌‌بنیان ایرانی را در چین فراهم خواهد کرد. ...


خبرگزاری فارس: http://fna.ir/1pe0t4

... به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و چین، ایجاد این دفتر را الگوی موفق و خوبی عنوان کرد و گفت این مدل همکاری را که در آن‌یک پارک هاب ارتباطی همه پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با یک کشور دیگر باشد را تکثیر خواهیم کرد. ...


خبربان: https://khabarban.com/a/35137894 

دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای چین با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی این وزارتخانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و چین، ایجاد این دفتر را الگوی موفق و خوبی عنوان کرد و گفت این مدل همکاری را که در آن‌یک پارک هاب ارتباطی همه پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با یک کشور دیگر باشد را تکثیر خواهیم کرد.


دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و سازمان همکاری شانگ های از شوی رسانه ای تا واقعیت
توسعه کسب و کارهای پویان, امیر اصیل ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
اشتراک گذاری پست
برچسب‌ها
آرشیو
آیا تبریز صاحب کارخانه نوآوری می شود؟