توانمندی تضمین‌گستر فن آوا در تعمیر و تولید سخت‌افزارهای صنعت پرداخت

اخبار شرکت‌ها؛

به گزارش روابط عمومی شرکت تضمین گستر فن آوا، حسین شکرالله، مدیرعامل این مجموعه در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: با توجه به نیاز کشور و صنعت پرداخت الکترونیک، خلاء بزرگی در زمینه تولید و تعمیر دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای پرداخت الکترونیک مشاهده می‌شد در نتیجه هلدینگ فن‌آوا تصمیم گرفت تا با تکیه بر توان داخلی و استفاده از جوانان تحصیل کرده به صورت تخصصی به این موضوعات بپردازد.

وی افزود: شرکت به صورت رسمی از سال 1399 کار خود را در حوزه تعمیرات و نگهداری دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی آغاز کرد و همزمان علاوه بر عمق بخشی به خدمات، تولید محصولات جانبی را در دستور کار قرار داد.

شکرالله با بیان اینکه در حاضر در سطح کشور در حدود 10 میلیون دستگاه کارتخوان فعال وجود دارد که تراکنش بر روی آنها انجام می‌شود، گفت: عمر دستگاه‌های کارتخوان به طور متوسط 5 سال است، اما معمولا دستگاه‌ها بر اثر خسارت‌های فیزیکی یا نوسانات برق دچار خرابی می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند، کار اصلی ما از همین جا شروع می‌شود. 

وی در ادامه بیان داشت: طی دو سال گذشته ما در کنار تعمیر دستگاه‌های کارتخوان به تولید تعدادی از تجهیزات و لوازم پرمصرف صنعت پرداخت الکترونیک هم پرداختیم و نگاهمان این بود که در فاز اول لوازم و قطعات جانبی دستگاه‌های کارتخوان را تولید کنیم و هر زمان که به یک بلوغی در کار خود رسیدیم به سراغ تولید تجهیزات اصلی که همان دستگاه کارتخوان است برویم.

شکرالله با اشاره به ایجاد خط تولید قطعات پرمصرف صنعت پرداخت الکترونیک شامل باتری، آداپتور و رول‌های کاغذی تشریح کرد: یکی از موارد پر مصرف در دستگاه‌های کارتخوان سیار باتری اکسترنال است که بر اساس نیاز و سفارش مشتری تولید می‌شود. باتری‌های تولیدی در شرکت تضمین گستر فن‌آوا با استفاده از سلول‌های با کیفیت و با سیکل عمر بالا طراحی و تولید می‌شوند. تلاش ما بر این است که خدمات و محصولات ارائه شده علاوه بر کیفیت بالا، خدمات پس از فروش و ضمانت مناسب داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توانایی و ظرفیت تعمیر بیش از 35 مدل دستگاه کارتخوان فعال در کشور، این مجموعه به عنوان یکی از تخصصی‌ترین تعمیرگاه‌های دستگاه‌های کارتخوان شناخته می‌شود و به جرأت می‌توانم بگویم که به لحاظ داشتن دانش تعمیرات، تامین قطعات و امکان تعمیر دستگاه‌های متنوع از سایر مجموعه‌ها متمایز هستیم.

مدیرعامل شرکت تضمین گستر فن آوا با اشاره به توان این شرکت در تعمیر بیش از 15 هزار دستگاه کارتخوان در ماه تاکید کرد: در حال حاضر تمام دستگاه‌های کارتخوان وارداتی هستند و تولید داخل به آن مفهوم نداریم، در نتیجه قیمت این دستگاه‌ها دستخوش تغییرات و نوسانات قیمت ارز هستند، با افزایش قیمت دلار و تغییر در کانال‌های ارزی که به شرکت‌های وارد کننده دستگاه داده می‌شد قیمت این دستگاه‌ها خیلی افزایش پیدا کرده و بر این اساس تعمیرات دستگاه بسیار توجیه پذیر بوده و استقبال خوبی از آن شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل قیمت متناسب دستگاه‌های کارتخوان، صاحبان کسب و کارها با خراب شدن آنها، دستگاه نو را جایگزین می‌کردند اما با افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی هم اکنون تعمیر و و استفاده مجدد دستگاه‌های قدیمی مقرون به صرفه‌تر است، این امکان وجود دارد که دستگاه‌ها بعد از خرابی با تعمیرات جزئی یا کلی به چرخه استفاده بازگردند و نیاز مشتریان را پاسخگو باشند.

مدیرعامل شرکت تضمین گستر فن آوا با بیان اینکه غالب آداپتورهای موجود در کشور وارداتی بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند گفت: مجموعه ما با تحقیقات و مطالعاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که می‌تواند به موضوع تولید آداپتور و سایر موارد مصرفی مطابق با استاندارهای لازم و با شرایط بهتر ورود کند. در نتیجه صفر تا صد تولید این محصول در داخل مجموعه‌ تضمین گستر انجام می‌شود بنابراین آداپتوری که تحویل مشتری داده می‌شود یک محصول کاملا بومی و داخلی بوده با این تفاوت که خدمات پس از فروش یک ساله نیز دارد؛ با توجه به این نکته که نیاز به آداپتور در کشور سالانه در حدود 4 تا چهار و نیم میلیون دستگاه آن هم فقط در صنعت پرداخت الکترونیک است، بنابراین بدون شک این رقم در کل صنعت ICT عدد بسیار بیشتری خواهد بود.

شکرالله با بیان این نکته که در حال حاضر واردات دستگاه کارتخوان به کشور ممنوع است، گفت: در بحث تولید آداپتور، کاغذ، باتری و همچنین متعلقات پرداخت الکترونیک به مرحله خوبی رسیده‌ایم؛ در حوزه خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی هم ظرفیت‌های لازم ایجاد شده است؛ به همین دلیل در نظر داریم تا در سال آینده در حوزه تولید دستگاه‌های کارتخوان، صندوق‌های فروشگاهی و کیوسک سفارش‌دهی به صورت جدی وارد شویم؛ در این مسیر از همکاری شرکت‌های نوپا و دانش بنیان که مستقر در پارک‌های علم و فناوری هستند استقبال می‌کنیم و با حمایت از این مجموعه‌ها نگاه‌مان به سمت بومی‌سازی و تولید محصولات با کیفیت است.

وی در انتها گفت: شرکت تضمین گستر فن آوا به کمک جوانان تحصیل کرده دانشگاهی تلاش می‌کند علاوه بر بومی سازی محصولات داخلی، به اشتغال زایی هم کمک کند. در همین راستا برای محصولات تولیدی خود برند تگفا را ثبت کرده‌ایم که شناسنامه کار ما می‌باشد.


کارشناس خبرگزاری تحلیل ۰۲ آبان ۱۴۰۲
اشتراک گذاری پست
برچسب‌ها
آرشیو
برنامه‌نویسی از طریق بازی آموزش داده می‌شودیک شرکت دانش‌بنیان با وارد شدن به دنیای بازی‌های هیجان‌انگیز، سعی در آموزش جذاب تر مفاهیم کد‌نویسی به کودکان دارد.