دستیار معاون علمی، فناوری رئیس جمهور تأکید کرد؛فعال بودن بسته ۲۰هزار میلیارد ریالی حمایت از شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد صدری مهر یکشنبه شب در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی اظهار کرد: برای مدت دو سال بسته ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای حمایت‌های قانونی از فعالیت‌های دانش بنیان این استان فعال است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: این حمایت‌ها هر ۶ ماه یک بار از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ارزشیابی خواهد شد.

صدری مهر با اشاره به اینکه اگر چه زیست بوم فناوری در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور عقب ماندگی‌هایی دارد، ادامه داد: با این وجود استعدادهای استان نوید یک حرکت پرسرعت در آینده کوتاه مدت استان را می‌دهند.

وی ادامه داد: در ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان خراسان جنوبی توافق شد که مدیریت رشد فعالیت‌های دانش بنیان را خود استانداری خراسان جنوبی بر عهده بگیرد.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه البته معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری سیاست گذاری و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت، گفت: باید طرح‌های دانش بنیان خراسان جنوبی به مرحله تجاری سازی و صنعتی سازی برسد.

صدری مهر اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم طرح‌های دانش بنیان باید به صنعت وصل شوند و در این صورت مردم طعم شیرین فناوری و تأثیر آن را در اقتصاد خواهند چشید.

همچنین در این جلسه رضا اسدی فر، معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: در نظام جدید دانش‌بنیان، شرکت‌ها به سه دسته «نوپا»، «نوآور» و «فناور» تقسیم می‌شوند که ملاک تفکیک این شرکت‌ها، وسعت و میزان فروش آنها است.

وی افزود: اگر در آخرین سال مالی فروش کل شرکت دانش‌بنیان، کمتر از ۵۰ میلیارد ریال باشد، «نوپا» محسوب می‌شود که تقریباً ۸۰ درصد شرکت‌ها در این دسته هستند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری اظهارکرد: صندوق پژوهش و فناوری باید بار تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را بکشد و از این رو باید سهام داران فعلی نسبت به افزایش سرمایه صندوق استان اقدام کنند.


کارشناس خبرگزاری تحلیل ۱۰ مهر ۱۴۰۲
اشتراک گذاری پست
برچسب‌ها
آرشیو
ماموریت اصلی ماهواره نور ۳ چیست؟