نمایشگاه مدیکال هند یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاههای تجهیزات پزشکی در سطح جهان است. بازیگران اصلی و مطرح دنیا که در حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی فعال هستند در این نمایشگاه شرکت میکنند. علت استقبال بینظیر شرکتها از نمایشگاه مدیکال هند، بازار آماده و اشباع نشدنی این کشور در بازهٔ زمانی کنونی است. هند امروز دورهٔ گذار به مدرنیته را در حوزه بهداشت طی میکند و با توجه به جمعیت زیاد و آگاهی روزافزون مردم نسبت به حفظ سلامتی و بهداشت، یک بازار خوب برای فروش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به شمار میرود. جهت اطلاع از وضعیت بازار تجهیزات پزشکی هند میتوانید اینجا را بخوانید.
نمایشگاه تجهیزات پزشکی هند در سی و چهارمین دورهٔ خود، میزبان محصولات و دستاوردهای شرکتهای مختلف در حوزههای تخصصی تجهیزات پزشکی، تجهیزات و خدمات بیمارستانی و کلینیکی از بیش از ۲۰ کشور جهان است. امروز کشورهایی مثل آمریکا، سنگاپور و فرانسه بیشترین صادرات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی را به هند دارند. شرکتهای مختلف از این کشورها با صادرات و یا حضور در شهرکهای صنعتی هند در ایالات هاریانا، دهلی، گجورات، تامیلنادو و کارناتاکا در حال استفاده از این ظرفیت عظیم و ارزآوری برای کشورهای خود هستند. با توجه به پتانسیل خوب بازار این کشور، شرکتهای ایرانی نیز میتوانند با پشتیبانی مرکز تجاری ایران-هند بازار محصولات خود را در این کشور هدف قرار داده و پیشرفت کنند.
حجم ۱۹۴ میلیاردی صنعت مراقبتهای بهداشتی در هند و همچنین اقتصاد بزرگ این کشور با ۲.۷۸ تریلیون دلار، انگیزهٔ خوبی برای ورود به این بازار است. ولی داستان ورود به این بازار جایی برای شرکتها جذابتر میشود که بدانند بیش از ۷۰٪ تجهیزات پزشکی این کشور وارداتی است. باتوجه به اینکه تمام محصولات حوزه تجهیزات پزشکی کشورمان دارای استانداردهای بین المللی است، شرکتهای ایرانی میتوانند با بازاریابی درست، جایگاه خود را در این کشور تعیین و تثبیت کنند.
حضور شرکتهای ایرانی
باتوجه به پتانسیل موجود برای ورود به بازار مدیکال هند، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری اقدام به برگزاری پاویون برای شرکتهای دانشبنیان در این نمایشگاه میکند. در سال جاری نیز این پاویون قدرتمندتر از همیشه و با حضور ۶ شرکت ایرانی و همزمان با افتتاح نمایشگاه شروع به کار کرده است. شرکتهای ایرانی در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و محصولات خود را به نمایش میگذارند.
همچنین این شرکتها با بیش از ۱۰۰۰ مالک بیمارستان و تصمیم گیرندگان برتر مدیکال در هند آشنا میشوند. فروشندگان، توزیع کنندگان و تعیین کنندگان قیمت محصولات و تجهیزات مدیکال در هند در این نمایشگاه حضور دارند. برندسازی و تبلیغ نام شرکت یکی دیگر از فرصتهای حضور در نمایشگاه مدیکال هند برای شرکتها است.
بعلاوه شرکتها میتوانند رقبای خود در این بازار را شناسایی کنند و افراد و محصولات آنها را از نزدیک ملاحظه کنند. دریافت نمایندگی در هند، ایجاد خط تولید در این کشور، ارسال نمونه محصول و شروع مذاکرات فروش از دیگر فعالیتهای شرکتهای حاضر در نمایشگاه است.
جلسات B2B پیش از برگزاری نمایشگاه
مرکز تجاری ایران-هند به عنوان مجری برگزاری پاویون شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه مدیکال هند، پیش از برگزاری نمایشگاه اقدام به برگزاری جلسات B۲B متعدد برای شرکتها ایرانی کرد. این مرکز پیش از این با مطالعهٔ بازار هند، دریافت اطلاعات به روز از شریک بومی خود در هند و مذاکرات مختلف با مشتریان مختلف، سعی در برگزاری جلسات B۲B باکیفیت در حاشیهٔ برگزاری پاویون کرده است. تاکنون حدود ۳۶ جلسه مذاکره B۲B برای شرکتهای دانشبنیان ایرانی برگزار شده است.
مرکز تجاری ایران-هند
مرکز تجاری ایران-هند با نشانی اینترنتی iranhend. com، یکی از دفاتر صادراتی کریدور فناوری تا بازار است که در مسیر توسعه صادرات به هندوستان برای شرکتهای دانشبنیان فعالیت می کند. این مرکز با ارائه خدمات مختلف صادراتی از ثبت پتنت در هند تا خدمات لجستیک، ارسال نمونه محصول، بازاریابی و … مسیر صادرات به هند را تسهیل میکند. جهت ارتباط با این مرکز با شماره تماسهای زیر در ارتباط باشید:
02163103361
93543685220